Täällä ollaan sairauslomalla kotona. Minulla on korva tulehtunut; siis ei korvatulehdus kuten lapsilla, vaan ulkokorva muistuttaa punaista kukkakaalia. Samalla on sitten puolet kasvoista turvoksissa. Eilen kävin taas tutustumassa paikalliseen päivystysterveydenhuoltoon. Ilmeisesti sunnuntaiaamu/aamupäivä on paras aika käydä siellä, koska pääsin lääkäriin jo alle tunnissa. Lääkärinä oli vahvasti venäläisittäin suomea puhuva mies, joka pelästytti minut passittamalla verikokeeseen ja kertomalla, että voin joutua sairaalaan. Minä kun olin kuvitellut hakevani vain pakollisen antibioottikuurin. Onneksi kuitenkin tulehdusarvo oli suhteellinen matala eikä ollut pelkoa verenmyrkytyksestä, joten nappailen vain pillereitä ja toivon, että turvotus laskee mahdollisimman nopeasti.   

Mutta olen saanut jotain aikaiseksikin. Monessa blogissa olen ihaillut Ullan koiranputkisukkia. Nyt sitten sain itsekin ne tehtyä ja malli on todella kaunis ja kiinnostus säilyy koko ajan neuloessa.

   

Lanka:  Novita Nalle

Puikot:  3,5 mm sukkapuikot

Malli:    Ullasta

Koska valkoisesta langasta tuli mielleyhtymä lumeen ja koska muistin joskus (siis silloin, kun vielä oli lunta) nähneeni kuihtuneen mutta kuitenkin pystyssä olleen koiranputken, jonka päällä oli lumikerros, nimesin nämä sitten lumisiksi koiranputkisukiksi.

Uusista vyyhdinpuistani vielä sen verran, että niitä ei kiinnitetä pöytään millään tavalla, mutta pohjalevy on sen verran raskas, että ne pysyvät hyvin paikallaan. Tietenkin, jos rupeaa kovasti riuhtomaan, voi koko systeemi lentää lattialle, mutta normaalikäytössä pitäisi toimia oikein hyvin.