Blogimiehen kanssa päätimme tehdä yhdessä lomareissun kotimaassa. Pääsimme matkaan ihan kahdestaan, koska M lupasi toimia kotimiehenä ja hoitaa blogikoiraa. Heti maanantaiaamuna starttasimme matkaan suuntana Oulu. Ihan yhtäsoittoa emme sentään Ouluun ajaneet, vaan ensimmäinen pysähdys tehtiin jo Jämsässä Patalahden Essolla aamukahvilla. Ja mies ilahdutti minua ostamalla 2nd round -myymälästä minulle kaulakorun.

Jämsästä jatkoimme sitten Jyväskylän kautta Himangalle, jossa pysähdyimme syömään Koski-Hoviin. Vain lyhyen matkan päässä olikin Uunilan maatilalta, josta meille oli varattu majoitus. Paikka on toimiva maatila, jossa on lihakarjaa ja muitakin eläimiä. Heti saapuessamme meidät otti vastaan tilan kukko kiekuen komeasti:)

Meidät majoitettiin vanhaan päärakennukseen, jonka saimme pitää kokonaan itsellämme. Sesongin ulkopuolella matkustamisessa on puolensa:)

Myös näin suloisia eläimiä löytyi maatilalta.

Jos joskus vielä tarvitsemme yösijaa tuolta seudulta, valitsemme ehdottomasti tämän paikan.

Seuraavana päivänä jatkoimme Oulun suuntaan ja ensiksi poikkesimme Kalajoelle.

Seuraava pysähdys olikin sitten Raahessa. Siellä pysähdyimme hiukan pidemmäksi aikaa ja katselimme Vanhaa Raahea.

Sitten jatkoimmekin kohti Oulua, jossa ajoimme suoraan blogituttuni Seijasiskon kotiin. Seijasiskon kanssa olemme kirjoitelleet jo monta vuotta ja hän oli ensimmäisiä kommentoijiakin tässä blogissani. Tampereen käsityömessuilla olemme jo aikaisemmin nähneetkin. Seijasisko tarjosi meille maittavaa keittoa ja makoisia leivonnaisia, joiden historiasta hän kertoo blogissaan. Meillä oli todella mukavaa ja juttua olisi riittänyt toisenkin parituntisen verran. Kiitos vielä kerran!

Seijasiskolta ajoimme Oulun keskustaan, mutta sää ei oikein suosinut varsinkin kun unohdimme takit autoon. Joten teimme vain pienen kierroksen Rotuaarilla ja piipahdin Lumoavassa Langassa. Tämän jälkeen jatkoimme kohti seuraavaa yöpymispaikkaa Runnin kylpylää

Kylpylähotellista tulee jotenkin mieleen 70- ja 80-luku; ainakin kylpyhuoneen lavuaarista.

Runnissa nukuimme hyvät yöunet ja aamupalan jälkeen jatkoimme eteenpäin. Heti aluksi tutustuimme Saarikosken kanavaan ja sen puusulkuihin.

Tämän jälkeen lähdimme laskeutumaan kotia kohti isoja teitä vältellen. Ajoimme läpi Pielaveden ja Karttulan ja ohi Suonenjoen ja Hankasalmen. Toivakankin läpi ajoimme; Arja Korisevaa ei tosin näkynyt. Paljon kauniita suomalaismaisemia näimme. Tämän kuvan otin Suonenjoella:

Toivakan jälkeen siirryimme hetkeksi nelostielle ja pysähdyimme kahvipausille Joutsaan Karoliinan kahvimyllylle, josta kerroin aikaisemmin jo täällä

Hartolasta siirryimme ajamaan kotiin minun mielestäni Etelä-Suomen kauneinta reittiä. Sysmän ja Asikkalan väliin sijoittuu Pulkkilanharju ja siinä maisemassa sielu todella lepää.

Tämä kuva on lainattu:

Tämän jälkeen oli kotiinpaluun ja blogikoiran innokkaan tervehdyksen vuoro:)

Ainakin minulle oli reissun kohokohta Seijasiskon tapaaminen. Ouluun tutustuminen jäi pintapuoliseksi, mutta onpahan sitten jotakin katsottavaa seuraavallakin kerralla.