Monessa blogissa on esitelty kukkia. Itse en ole mitenkään erityinen viherpeukalo tai oikeastaan olen aika surkea kukkienkasvattaja. Mutta joulun jälkeen saamani amaryllis on vielä hengissä ja hehkeä.





Ja itsekin ihmettelen, miten olen saanut pidettyä kiinanruusuni ihan elävänä vuosikausia. Joulun kunniaksi se vielä innostui kukkimaankin. Tosin kukka alkaa jo hiukan kuihtua.



Sitten asiasta aivan toiseen: Minulla oli noin 4 vuotta silitysrauta, johon olin todella tyytyväinen, mutta se päätti lakata ottamasta virtaa vastaan viime syksynä. Otin sitten käyttöön äidin vanhan höyryraudan, mutta ennen joulua se lopetti veden höyrystämisen. Se vain paiskoo vedet isoina läikkinä silitettävälle vaatteelle, joten kuiva vaate on lopulta litimärkä, kun sen silittämisen lopettaa.

Tänään lähdettiin sitten kaupungin toiselle puolelle Prismaan ostamaan tarjousrautaa, mutta eikös ne sitten olleet loppu, joten olen edelleen ilman täysin toimivaa rautaa.